mandag den 22. september 2014

Iskias - Nerve - Smerter?

Har du ondt i Iskiasnerven?

Kommer smerterne fra f.eks. den ene balle, som stråler ned i benet via bagsiden af låret? 
I underben/ knæhase og nogle gange helt ned i foden, hæl eller storetå?


Viste du at Iskias er den største og længste nerve vi mennesker har?



Her kan du se Iskias-nervens forløb - Gul

Zoneterapi er god til at løsne spændinger i muskler samt fjerne myoser, men det er også en meget blid form for behandling til at løsne fastlåste hvirvler. 

Når klienter får behandling af mig i klinikken høre jeg tit - "Det gør jo slet ikke ondt", "skønt at få samt meget afslappende" og der er mange som får sig en lille en på øjet og det er jo ikke altid dårligt i den travle hver dag.

Iskiasnerven kan genere f.eks. på grund af en betændelse eller irritation af nerven. Zoneterapi er med til at aktivere immunforsvaret og kan støtte din krop i at bekæmpe betændelsetilstande.

Man skal selvfølgelig altid forbi lægen, hvis smerten er konstant, for at få en diagnose evt. udredelse for en diskusprolaps.

Når det så er sagt, så har jeg selv haft en diskusprolaps, som i dag er blevet opereret væk. Zoneterapi har løsnet og gjort mig meget mere smidig og har været med til at give mig en almindelig hverdag.

Kort om :
Iskias er et græsk ord og betyder " Til hofte / Sædebenet "
Latin: N. ischiadicus
Udspring: L4 - S3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar